Wydarzenia

116 000 - Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka

Data publikacji 23.11.2012

Policjanci przypominają o funkcjonowaniu telefonu interwencyjnego w sprawie zaginionych dzieci - 116 000. Telefon obsługują specjaliści Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.

Policjanci przypominają o funkcjonowaniu telefonu interwencyjnego w sprawie zaginionych dzieci  - 116 000. Telefon obsługują specjaliści Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.

116 000 – Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka jest wspólnym numerem dla całego obszaru Unii Europejskiej. Działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzwonić można bezpłatnie z terenu całego kraju: z każdej komórki i każdego telefonu  stacjonarnego.

Przy telefonie 116 000 pracują specjaliści ITAKI, którzy zbierają i analizują sygnały od informatorów, weryfikują je i - w razie uzasadnionej konieczności - przekazują Policji. Do poszukiwań włączają również  media, inne organizacje pozarządowe i służby w kraju i na całym świecie. Psycholodzy ITAKI pracujący przy telefonie 116 000 wspierają rodziny zaginionych dzieci o każdej porze dnia i nocy.


Informacje o tym, co zrobić w przypadku zaginięcia dziecka znajdziesz na stronie Komendy Głównej Policji.

Szczegółowe informacje dotyczące telefonu 116 000 znaleźć można tutaj.
 

  • Foto: Internet
Powrót na górę strony