Wydarzenia

Ogólnopolska kampania " Pozory mylą, dowód nie" 2012

Data publikacji 27.07.2012

„Pozory mylą, dowód nie” – pod takim hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie od 2009 r. realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej. W połowie lipca 2012 r. ruszyła kolejna edycja programu, tak jak poprzednia, ukierunkowana na aktywizację środowisk lokalnych.

„Pozory mylą, dowód nie” – pod takim hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie od 2009 r. realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej. W połowie lipca 2012 r. ruszyła kolejna edycja programu, tak jak poprzednia, ukierunkowana na aktywizację środowisk lokalnych.
 
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi stanowi, iż sprzedaż alkoholu osobie niepełnoletniej jest przestępstwem, a odpowiedzialność za trzeźwość młodzieży nie spoczywa jedynie na sprzedawcach, policjantach czy rodzicach. Każdy obywatel będący świadkiem sprzedaży alkoholu małoletniemu powinien zareagować. To pozwoli na podjęcie szybkiej i właściwej reakcji odpowiednich służb, aby przeciwdziałać temu negatywnemu zjawisku.
 
W ramach działań profilaktycznych w 2011 roku policjanci służby prewencyjnej w całej Polsce ujawnili 15 285 małoletnich znajdujących się pod wpływem alkoholu. W powiecie mieleckim takich osób było 68. Byli oni także częstymi sprawcami czynów karalnych popełnianych po alkoholu.  Nieletnich sprawców czynów karalnych według statystyk mieleckiej komendy Policji w roku ubiegłym było ich 111 osób.To jednak dorośli w wielu przypadkach są odpowiedzialni za to, że nieletni wchodzą w posiadanie alkoholu. Dlatego to przede wszystkim do nich kierowany jest główny przekaz kampanii. Jeżeli jesteś sprzedawcą, zawsze proś o dowód osobę o młodym wyglądzie, jeżeli jesteś świadkiem sprzedaży alkoholu małoletniemu – reaguj! Jeżeli jesteś rodzicem – rozmawiaj ze swoim dzieckiem o szkodliwych skutkach wczesnej inicjacji alkoholowej.
 
Więcej informacji na temat kampanii znajdziesz na stronie Komendy Głównej Policji.
  • plakat kampanii
Powrót na górę strony