Wydarzenia

Uważajmy na oszustów!

Data publikacji 19.12.2022

Policja przestrzega przed telefonami od osób podszywających się pod pracowników banków. W ostatnim czasie ofiarą przestępców padł 26-letni mieszkaniec powiatu łańcuckiego. Mężczyzna stracił prawie 30 tysięcy złotych. 

Telefony od osób podających się za pracowników banku lub funkcjonariuszy policji z prośbą o pieniądze, to klasyczna metoda wyłudzeń stosowana przez oszustów. W piątek do łańcuckiej komendy zgłosił się mieszkaniec naszego powiatu, który padł ofiarą oszustwa. Z mężczyzną telefonicznie skontaktował się „przedstawiciel banku”, w którym 26-latek ma założone konto. Oszust poinformował go o próbie wzięcia kredytu na jego dane osobowe oraz o konieczności zabezpieczenia konta bankowego. Następnie polecił oczekiwać na połączenie z działem technicznym. 

Po chwili na telefonie mężczyzny wyświetlił się numer infolinii banku. W tym przypadku również osoba dzwoniąca przedstawiła się, jako pracownik placówki bankowej. Podczas rozmowy oszustka przekonała mężczyznę o konieczności przeniesienia pieniędzy z zagrożonego konta. Zgodnie z poleceniami fałszywej pracownicy, pokrzywdzony przelał na „nowe bezpieczne konto” prawie 30 tys. złotych. 

Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu, czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. 

Pamiętajmy również, że obecnie przestępcy potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę zaufanej instytucji. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy, rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.

Powrót na górę strony