Wydarzenia

Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych

Data publikacji 03.06.2011

Jak co roku, 1 czerwca ruszył telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych. Linia jest obsługiwana w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. Operatorzy doradzają turystom, którzy oczekują pomocy ze strony służb publicznych, a w razie potrzeby kontaktują ich bezpośrednio z kompetentnym podmiotem.

Jak co roku, 1 czerwca ruszył telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych. Linia jest obsługiwana w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. Operatorzy doradzają turystom, którzy oczekują pomocy ze strony służb publicznych, a w razie potrzeby kontaktują ich bezpośrednio z kompetentnym podmiotem.

 

 

W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: 0 800 200 300 (bezpłatna - do obsługi połączeń z sieci stacjonarnych) i +48 608 599 999 (płatna - obsługuje połączenia z sieci komórkowych).


 "Telefon Bezpieczeństwa" jest wspólną inicjatywą Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej Organizacji Turystycznej i Policji. To również element kształtowania wizerunku Polski jako kraju otwartego i przyjaznego podróżnym, eksponujący dbałość służb publicznych o zagranicznych globtrotterów.
 

Numery telefonów to:

  

  • 0 800 200 300 z sieci stacjonarnej
  • 0 608 599 999 z sieci komórkowych.


Telefon będzie czynny do 30 września 2011 r. Osoby dyżurujące przy infolinii, w godz. od 10 do 22 pomagają cudzoziemcom w spokojnym i bezpiecznym wypoczynku na terenie Polski (można się z nimi porozumieć w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim). Każda dzwoniąca osoba otrzymuje profesjonalną i pełną informację o służbach ratunkowych, numerach telefonów alarmowych oraz porady, jak zachować się w czasie kolizji lub wypadku drogowego, jak powinna postępować w przypadku, kiedy stanie się ofiarą przestępstwa czy zdarzenia losowego zagrażającego jej, innym osobom lub mieniu.

 

Tylko w ubiegłym roku operatorzy infolinii udzielili 213 porad telefonicznych. 59 z nich dotyczyło konsultacji językowych na rzecz jednostek terenowych Policji, a  154 miało związek z konsultacjami językowymi na rzecz interesantów i podmiotów zewnętrznych.

 

 

Powrót na górę strony