Wydarzenia

35-latka została oszukana metodą "na zdalny pulpit”

Data publikacji 02.11.2022

Jarosławscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. 35-latka, chcąc uchronić swoje oszczędności zainstalowała na swoim telefonie program podany przez fałszywego pracownika banku. Za jego pomocą przestępcy okradli jej konto i dodatkowo zaciągnęli kredyt. W sumie kobieta straciła blisko 25 tys. złotych.

Kilka dni temu, do policjantów z jarosławskiej komendy zgłosiła się 35-letnia mieszkanka gminy Wiązownica. Kobieta podała, że prawdopodobnie padła ofiarą oszusta. Pokrzywdzona odebrała telefon od rzekomego pracownika banku z zapytaniem czy zlecała przelewy bankowe ze swojego konta. Gdy 35-latka zaprzeczyła, rozmówca poinformował ją, ze prawdopodobnie ma wirusa na telefonie i dodatkowo musi zainstalować dodatkową wtyczkę, której nazwę jej podał. Kobieta zaczęła wykonywać instrukcje wydawane przez rozmówcę i zainstalowała na swoim telefonie program do zdalnej obsługi urządzenia. Działania oszustów doprowadziły do wyczyszczenia oszczędności z konta bankowego kobiety oraz zaciągnięcia na jej szkodę kredytu. Łącznie straciła blisko 25 tys.złotych.

Takie oszustwa nazwane „na zdalny pulpit” zdarzają się coraz częściej. Ofiary zmanipulowane przez oszustów same instalują na komputerach, czy telefonach oprogramowanie pozwalające przejąć kontrolę nad urządzeniem i podają dane dostępowe do swoich kont bankowych. W takich przestępstwach głównym celem oszustów jest namówienie ofiary do instalacji oprogramowania do zdalnej obsługi komputera. Oszust wymaga po chwili zalogowania się na konto swojego banku i w ten sposób wchodzi w posiadanie danych dostępowych do naszego konta.

Policjanci po raz kolejny przypominają:

•    kieruj się zawsze rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
•    jeśli dzwoni do Ciebie pracownik banku i proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu, możesz być pewien, że jest to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
•    jeśli pracownik banku telefonicznie żąda zweryfikowania Twoich danych lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, najlepiej rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

 

Powrót na górę strony